Mitsubishi GT-PHEV Concept - Paris Motor Show 2016

150x110

Po debiucie modelu Mitsubishi Concept XR PHEV II podczas salonu Geneva Motor Show 2015 oraz następnie modelu Mitsubishi eX Concept podczas Tokyo Motor Show 2015 Mitsubishi Motors Corporation (MMC)  dopracowuje szczegóły swojej nowej filozofii projektowania samochodów, potwierdzając swą mocną pozycję w segmencie SUV-ów.

Tej jesieni podczas wystawy Paris Motor Show 2016, firma MMC przedstawi wyniki swoich prac świętując światową premierę nowego, ekskluzywnego SUV-a coupé o nazwie „Mitsubishi Ground Tourer Concept”, obiecującego zupełnie nowe doznania motoryzacyjne.

Aby pobrać zdjęcia i filmy prosimy skorzystać z poniższych linków: 

Galeria Mitsubishi GT-PHEV Concept

Film Mitsubishi GT-PHEV Concept

Wywiad z Kunimoto-san - Mitsubishi GT-PHEV Concept

 

Forma podyktowana funkcją

Koncept GT-PHEV to trzecie wcielenie nowej filozofii Mitsubishi Motors „Forma podyktowana funkcją”,  które zawierają się w czterech głównych założeniach: 

Poza grillem wpisującym się w koncepcję wizualną „Dynamic Shield”, rozwijaną i ewoluującą od 2014 roku, koncept GT-PHEV ma łączyć w sobie cztery powyższe elementy. Pozwala też firmie Mitsubishi Motors wejść do gry w wyższym sektorze rynku motoryzacyjnego.

Adekwatnie do budzącej emocje nazwy, Ground Tourer-PHEV Concept oferuje bezproblemową jazdę zarówno po asfaltowych drogach, jak i nieutwardzonych szlakach (tam, gdzie to dozwolone), zapewniając pasażerom wysoki poziom komfortu i eleganckie, kunsztownie wykończone wnętrze z funkcjonalnym wyposażeniem, którego kształt wyznacza pozioma deska rozdzielcza. Podkreśla ona przestronność kabiny oraz ułatwia kierowcy wyczucie zmiany kąta pochylenia nadwozia.

Intensywność

Śmiały wygląd zewnętrzny modelu Mitsubishi GT-PHEV Concept ma za zadanie wzbudzać zaufanie kierowcy oraz wyzwolić w nim chęć przeżycia przygody za kierownicą.  Namawia do niej kuszące nadwozie przypominające wyrzeźbioną sztabkę o wygładzonych krawędziach oraz muskularnych liniach przechodzących płynnie w mocno zaznaczone nadkola i błotniki.

Jednym z atrybutów, które pomogą w realizacji ambicji i spełnieniu misji zaistnienia w wyższym segmencie, jest przedni grill Dynamic Shield, który zapewnia autu imponującą prezencję na drodze. Grill w czarnym kolorze, podkreślony misternie wykończonymi, chromowanymi listewkami poprzecznymi i górna część pokryta czarnym fortepianowym lakierem symbolizuje osiągi zaawansowanego technicznie układu napędowego PHEV. Stylistyka ma na celu wyrażenie funkcjonalności poprzez precyzyjne zarządzanie energią za sprawą ruchomych listewek, które obniżają opór powietrza, a także dbają o optymalne chłodzenie układu PHEV.

Po obu stronach reflektory są przedzielone w poziomie, co ma wpływ na bezpieczeństwo:

Ponadto, graficzna stylistyka reflektorów idealnie komponuje się z zaawansowanym i wysublimowanym wyglądem konceptu MIitsubishi GT-PHEV.

Wyraźnie zaznaczony, „pływający” dach – pokryty kontrastującym, ciemnoczerwonym lakierem „Burgundy”, dopasowanym do koloru tapicerki w środku – dodaje sylwetce dynamizmu za sprawą zakrzywionego przekroju i mocno podciętej tylnej części, zaś dach i odróżniający się od reszty słupek C, wzorowany na tylnym stateczniku samolotu, tworzą świeży i zgrabny wizerunek, który mocno kontrastuje z wyrazistym charakterem nadwozia, uwydatniając tym samym sportowy wygląd.

Z profilu uwagę zwracają pozioma maska, płaski dach i ostre przetłoczenia boczne. Ich kształty podkreślone są odbiciami światła za sprawą głównego koloru nadwozia „White Metallic” o wielu odcieniach. Te elementy składają się na obraz auta solidnego i stabilnego, co daje poczucie bezpieczeństwa kierowcy i pasażerom.

W tylnej części pojazdu główną cechą modelu Mitsubishi GT-PHEV Concept są połączone lampy, które rozciągają się przez całą szerokość tylnego pasa w pojedynczej linii, zdobiąc całą sylwetkę i przywołując na myśl sznur drogocennych kamieni. W połączeniu z wyrazistymi zderzakami i charakterystyczną powierzchnią tylnego spojlera dachowego, ten efekt stylistyczny nadaje mocy tylnej części pojazdu oraz wzmacnia wrażenie siły i stabilności, co kontrastuje ze sportowym rysem sylwetki. Światła stopu, cofania i kierunkowskazy tworzą graficzną kompozycję czternastu małych pionowo ułożonych lamp o ostrych krawędziach i okrągłym przekroju ze smukłymi elementami w obydwu rogach, uzupełnioną przez wyrafinowany, wymyślny wzór biegnący wzdłuż spojlera, co pozwala uzyskać charakterystyczny, nowoczesny efekt wizualny.

W dolnej części zderzaka umieszczono nakładkę ochronną, zaś gumowa powłoka podobna do tej, którą zastosowano na przednim zderzaku, daje wrażenie trwałości i odporności na czynniki zewnętrzne. 

MITSUBISHI GT-PHEV zostało wyposażone w pięcioramienne, dwuskrzydłowe obręcze kół z lekkich stopów. Otoczone ogromnymi nadkolami z podwójnym obramowaniem, powielają trójwymiarowy wygląd i kształt wyrzeźbionej sztabki nadwozia i jeszcze bardziej podkreślają bojowy wygląd pojazdu.

Płaszczyzna pozioma

Specjalnie z myślą o modelu Ground Tourer-PHEV Concept, styliści Mitsubishi Motors opracowali nową stylistykę wnętrza, która łączy w sobie japoński kunszt rzemieślniczy najwyższej klasy oraz intuicyjną ergonomię.

Z myślą o wspomnianej ergonomii wprowadzono nowy motyw przewodni, którego podstawowym elementem jest pozioma deska rozdzielcza. Ten innowacyjny układ zapewnia jednolity, panoramiczny widok do przodu, tworzy poczucie otwartej przestrzeni i optycznie poszerza wnętrze auta, zaś chromowana listwa przebiegająca przez całą jej długość pomaga kierowcy wykryć zmiany w kącie pochylenia pojazdu podczas jazdy w terenie (tam, gdzie jest to prawnie dozwolone).

 

Z punktu widzenia ergonomii, przełączniki kierunku jazdy oraz terenu, po którym porusza się auto w formie pokręteł są łatwiejsze w obsłudze podczas jazdy poza ubitą drogą i – podobnie jak inne przełączniki – zostały wykończone w kolorze srebrnym, aby można było je łatwo znaleźć i natychmiast rozpoznać.

Umieszczone centralnie wskaźniki wykorzystują inteligentny wyświetlacz na którym wyświetlane są prędkość pojazdu, obroty silnika, przepływ energii oraz inne podstawowe informacje na temat pojazdu. Wyświetlacz można przełączyć w tryb nawigacji połączony z siecią informacyjną aby pokazać wskazówki dojazdu oraz informacje na temat możliwości rozrywki i spędzenia wolnego czasu u celu podróży.

Monitory po obu stronach wskaźników przekazują obraz z kamer i pełnią funkcję lusterek wstecznych, pokazując widok za samochodem. Wyświetlacz przezierny (heads-up-display) na dole przedniej szyby wyświetla prędkość z jaką porusza się pojazd i niezbędne wskazówki nawigacji, poprawiając bezpieczeństwo poprzez ograniczenie konieczności odrywania oczu od drogi przez kierowcę.

 

Wreszcie, do wykończenia nowoczesnego wnętrza wysokiej jakości styliści MMC wybrali skąpaną w świetle padającym z panoramicznego, szklanego dachu, dwukolorową skórę w kolorach czerwieni i czerni (Burgundy/Black), którą pokryto deskę rozdzielczą, konsolę środkową, boczki drzwi i siedzenia, wraz ze srebrnym akcentem w postaci szwów, dopasowanych kolorystycznie do przełączników.

Mobilność w każdych warunkach

Firma Mitsubishi Motors planuje wprowadzić auta segmentu SUV na nowe terytorium, bazując na wiodących w branży technologiach napędu elektrycznego i napędu na cztery koła.

Namacalnym dowodem tych ambicji jest fakt, że model GT-PHEV Concept wykorzystuje zaawansowany i wykorzystywany wyłącznie przez MMC układ napędowy PHEV (plug-in hybrid electric), tym razem korzystający z trzech silników elektrycznych (układ Triple-Motor, zamiast obecnie używanego Twin-Motor), w połączeniu z technologią „Connected Car” pomagającą maksymalnie zwiększyć ich wydajność i osiągi, aby umożliwić kierowcom o różnych umiejętnościach bezpieczne podążanie ich własnymi ścieżkami niezależnie od warunków drogowych i odczuwanie prawdziwej przyjemności z jazdy. Oto szczegóły:

MITSUBISHI GT-PHEV Concept wykorzystuje napęd hybrydowy z zasilaniem zewnętrznym opracowany specjalnie z myślą o wysokiej klasy, wielozadaniowym SUV-ie.

System jest oparty na formule sprawdzonej w modelu Outlander PHEV, tzn. opiera się na architekturze auta elektrycznego (nie jest to więc auto spalinowe dostosowane do napędu PHEV) i oferuje:

Ponadto, ogólna wydajność systemu PHEV została ulepszona w modelu GT-PHEV Concept za sprawą m.in.:

Dzięki temu, koncepcyjny pojazd ma zasięg rzędu 120 km podczas jazdy z wykorzystaniem wyłącznie energii elektrycznej oraz całkowity zasięg rzędu 1200 km z pełnym zbiornikiem paliwa oraz naładowanymi w pełni akumulatorami, przy jednoczesnej emisji CO2 na poziomie poniżej 26 g/km, co plasuje go na poziomie lidera w segmencie samochodów hybrydowych typu plug-in.

Energia elektryczna do układu napędowego Triple Motor 4WD o wysokiej mocy i wydajności, napędzającego Mitsubishi GT-PHEV Concept jest dostarczana za sprawą pojedynczego silnika elektrycznego o mocy 90 kW dla przednich kół i dwóch silników elektrycznych o mocy 45 kW każdy dla tylnych kół.

Układ napędowy korzysta także z opracowanego przez Mitsubishi zintegrowanego systemu kontroli stabilności jazdy S-AWC (Super All Wheel Control). Składa się on z aktywnej blokady mechanizmu różnicowego z przodu (AFD)*, kontrolującej rozdział momentu obrotowego pomiędzy przednie koła, układu aktywnej kontroli znoszenia Active Yaw Control (AYC) z tyłu oraz aktywnej kontroli stabilności ASC i przyczynia się do znaczącej poprawy zachowania auta podczas przyspieszania, pokonywania zakrętów i hamowania:

Opracowany i zastrzeżony przez firmę Mitsubishi Motors system S-AWC kontroluje wszystkie cztery koła za pośrednictwem zintegrowanego sterownika aktywnej blokady mechanizmu różnicowego z przodu (AFD), elektrycznego układu aktywnej kontroli znoszenia (AYC) i aktywnej kontroli stabilność ASC, umożliwiając kierowcy przyspieszanie, pokonywanie zakrętów i hamowanie w sposób zgodny z ich zamiarami oraz zapewniając ponadprzeciętną stabilność wykraczającą ponad to, czego dotychczas doświadczyli.

Korzystając w efektywny sposób z informacji zgromadzonych poprzez sieć telekomunikacyjną oraz czujniki i kamery w samochodzie, MITSUBISHI GT-PHEV Concept wkracza na wyższy poziom w dziedzinie efektywności środowiskowej układu PHEV, a także w dziedzinie osiągów układu napędowego Triple-Motor 4WD. W rezultacie kierowca może cieszyć się większą przyjemnością z jazdy oraz poczuciem bezpieczeństwa.

Przykładowo, po wprowadzeniu przez kierowcę żądanego celu jazdy do pokładowego systemu nawigacji, system pokładowy połączony z siecią wyszukuje informacje na temat przewidywanej pogody, temperatury, ukształtowania terenu, dróg i stanu nawierzchni na trasie. Bazując na tych informacjach, system zapewnia optymalne zarządzanie energią, co pozwala osiągnąć niższe zużycie paliwa.

Ponadto, automatyczne sterowanie pracą napędu na cztery koła Triple-Motor rozdzielające moment obrotowy pomiędzy lewymi i prawymi oraz przednimi i tylnymi kołami zapewnia bezpieczną i komfortową jazdę.

Co więcej, poprzez regulację siły tłumienia na nierównych nawierzchniach auto zawsze zapewnia optymalny komfort resorowania i równowagę pomiędzy bezpieczeństwem i łatwością jazdy.


dostarczył infoWire.pl